Re: Zomaar root, zonder paswoord

Vincent Zweije schreef:

> Die "save-to-keyring = true" houdt vast in dat het root wachtwoord in
> de keyring wordt opgeslagen, de eerste keer dat je het gebruikt. Daarna
> komt het met je sessie login vanzelf uit je password manager en hoef je
> het niet meer in te voeren.

In gconf-editor is dit de beschrijving:
------
gksu kan het wachtwoord opslaan in de gnome-sleutelbos zodat het niet
telkens opnieuw gevraagd wordt
------

Ik vind dit wat vaag, want er zijn allerlei paswoorden. Sommige wil ik
wel opslaan en andere weer niet.

Als het klopt wat je zegt zou ik moeten uitloggen en weer inloggen om
uit te vinden of het werkt, en dat doe ik nu liever even niet want ik
heb veel open staan.

Ik zal er binnenkort een keer mee experimenteren.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/