Re: diffutils verwijderen?

Wouter Verhelst schreef:

> Dat verbaasde me eerst. Inderdaad is diffutils niet meer aanwezig in
> stable, maar het heeft vroeger wel nog bestaan. Dat moet etch of eerder
> geweest zijn.

In Etch niet, dat moet dan al Sarge zijn geweest.

> Dependencies op packages in Essential zijn niet nodig, net omdat ze
> altijd aanwezig zijn omdat je ze niet hoort te verwijderen.

OK, wist ik eerlijk gezegd niet.

> Tenzij er een bepaalde versie is die een package minimaal nodig heeft;
> in dat geval is een dependency wel nodig, en dat zou inderdaad kunnen
> verklaren wat er gebeurd is.
>
> Welk package was het exact dat je vanuit testing geïnstalleerd had?

Het ging om phpbb3.

Dat is uit testing geinstalleerd op 12 februari 2009 (toen was Lenny nog
testing), en het is verwijderd op 16 april 2009. Het heeft dus een
wisseling meegemaakt naar een nieuwe testing.

> Het moet normaliter wel mogelijk zijn om diffutils terug te vervangen
> door diff mits wat moeilijkdoenerij, als je dat echt wilt, maar het kan
> zeker geen kwaad om 'nieuwere' versies van software op je systeem te
> hebben -- en dat heeft ook het voordeel dat je *niet* het risico loopt
> om je hele systeem om zeep te helpen.

Precies, die conclusie had ik ook gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der VLis.