Re: Skype op 64-bits systeem

Paul van der Vlis schreef:

> Ha, met dat pakket geinstalleerd (gewoon de versie van Lenny), lijkt het
> te werken!  Hartelijk bedankt.
Mooi, dit is zeker de beste oplossing

> Hoe bedoel je, Skype is toch closed source?
Er is een build die statisch linkt naar de benodigde libraries, wat
zoveel wil zeggen als dat ze in de binary van skype meegeleverd zitten.
Een nadeel is dat het meer ruimte in neemt, een voordeel dat het sowieso
werkt. Een ander nadeel is dat er alleen maar een tar van is, en geen
deb. Het is wel een voorgecompileerde tar, want inderdaad is skype geen
open source.
Statisch linken komt wel vaker voor, vooral in de Windows-wereld. Daarom
zijn daar alle programma's ook zo groot.

Sjoerd