Re: Package van iemand anders bouwen

M. van Brummelen schreef:
> Hi,

> Start een eigen repo en onderteken je packages met je eigen key.

Dat is uiteraard een optie, maar niet heel mooi.

> Klopt eventueel kun je ook packages uploaden naar mentors.debian.net om
> ze zo "officieel" in debian unstable te krijgen.

Martijen Grendelman gaf wat dit betreft een goede link.

> Let op als je package
> gesponcerd word komt daar wel een verantwoording bij kijken.

Dat snap ik.

> Nee tuurlijk kan dat niet, dit is niet de bedoeling, en uiteraard kan
> het niet aangezien je niet de private key van de maintainer hebt om te
> ondertekenen :)

> Jep signen met je eigen key.

Het buildd systeem heeft ook geen private keys van de DD's, toch komen
daar wel ondertekende packages uit volgens mij.

Daarom denk ik dat de source ondertekend is en dat daarmee ook een
ondertekende binary te bouwen is. Of vergis ik me?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.