Package van iemand anders bouwen

Hallo,

Als ik een source package download en dan bouw met "dpkg-buildpackage"
om het te backporten, dan krijg ik een foutmelding dat de key van de
developper niet aanwezig is en dat het daardoor niet mogelijk is om het
.dsc and .changes file te tekenen.

Uiteraard zou ik een dergelijk package unsigned kunnen laten, of zelf
signen. Ik weet echter niet wat het beste is.

Als het buildd-systeem een package gaat bouwen, dan is daar toch ook
geen secret key van die developper aanwezig?

Ik heb niets veranderd aan de sources, dus zou een bestaande
ondertekening geldig moeten zijn lijkt me. Ik weet echter niet of die in
de source zit.

Kan iemand me uitleggen wat het beste is?

Dan heb ik nog een vraag:

Stel ik wil packages graag gebuild hebben voor allerlei architecturen en
het liefst ook op backports.org zetten zodat iemand anders er ook nog
wat aan heeft. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.