Re: Meer dan vier computers na "router"

On Sat, Nov 07, 2009 at 04:07:58PM +0100, oneman wrote:

> Eens, een complexere oplossing geeft meer mogelijkheden, maar vraagt ook
> meer van je wil om te leren. Anderzijds, wie voor debian linux kiest
> heeft meestal ook een behoefte aan het uitbreiden van z'n kennis.

YMMV.

M0n0wall betekent niet echt avonden puzzelen, de interface is vrij eenvoudig.
Grof gezegd: een interface waar ik hobbyisten mee zou opzadelen. Als ze meer
willen moeten ze flink wat huiswerk doen, maar het is vergelijkbaar/beter
dan de meeste standaard firewalls in routers.

Debian en m0n0wall gebruik ik alleen omdat het de minimale inspanning kost
voor onderhoud. Anders had ik echt wel een Gentoo systeem (als systeem
erbij) en een LEAF firewall.

De tijd van experimenteren met verschillende distributies ligt wel een
beetje achter me. Misschien komt dat weer als ik eindelijk virtual pc's
werkend heb (ergens onderaan op mijn TODO-lijstje).

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver