Meer dan vier computers na "router"

Samenvatting: Meedenkverzoek betreffende low level netwerk issue

Hallo,

Mijn ADSLmodemroutermasqueradingfirewallmetswitch, kortweg "router"
heeft vier RJ45 aansluitingen.
Wat ik wil is meer dan vier computers aansluiten.

In het verleden had ik dat reeds aan de praat, althans dat dacht ik.
Zes computers wisselende informatie uit in mijn thuishobbynetwerkje.
Van tijd tot tijd moest ik "router" en/of switch powercyclen. En na
zulke herstarts was het wel beter, maar niet fantastisch. Op een geven
moment, zo'n drie maanden geleden, kreeg ik in de gaten dat de "switch"
de boosdoener was. Nieuwe "switch" gekocht en had nog steeds hetzelfde
probleem. Toen teruggeschakeld naar vier computers zodat er geen
"switch" nodig is. Met vier stuks gaat het wel fantastisch.

Het probleem is mijn inziens
 dat "router" en "switch" toch NIET samenwerken.

Om toch meer dan vier computers in het netwerk te kunnen hebben,
heb ik bedacht dat ik een bridge tussen switch en "router" plaats.
Het idee daarvan is dat de "dedicated switch" geen ruzie kan maken
met de "integrated switch van de router".

Dat is dus wat ik uit te werken heb.

Er is een stuk wat ik nu nog niet overzie, namelijk
  hoe gaan "router" en "bridge" met elkaar om?

De bridge zal namelijk tegen de "router" zeggen dat ie meerdere
MAC adressen achter zich heeft zitten. Als de "router" dat niet
begrijpt, dan ben ik even ver als voor de bouw van de bridge.
Ik stel mij namelijk voor dat de "router" ook niet begreep
dat er een switch aangesloten was.

Mocht ik dus toch een probleem in de "router" hebben,
wat zijn dan mijn mogelijkheden? ( Wat zou ik dan moeten doen? )

Cheers