Re: debian op een virtuele server

Martijn Grendelman wrote:
Remco Rijnders wrote:
Jaap van Wingerde schreef:

Ik wil de hosting van mijn domeinen graag zelf ter hand nemen in
een virtuele server (Xen of zo) bij een hostingbedrijf. Hebben
jullie hier ervaring mee? Zijn er bedrijven die een virtuele Debian
stable server aanbieden?

Ik heb zelf goede ervaringen met het hosten bij www.xlshosting.nl . De
servers zijn snel en stabiel en Debian wordt aangeboden als
besturingssysteem.

Wel wat prijzig, zeker als je wat wensen/eisen hebt t.a.v. diskruimte en geheugen (EUR 64.95 voor 80 GB / 1024 MB).

Een fysieke 'budget server' met Lenny erop, bij een partij als Worldstream (http://www.worldstream.nl/) met 2 GB geheugen, 250 GB harddisk en 2 TB/mnd traffic heb je voor EUR 45 /mnd, en over die partij ben ik dan als klant weer redelijk te spreken ;-)

En wat ik nou wou zeggen: bij zo'n budget server krijg je 3 IP-adressen, dus je kunt ook zelf virtual servers inrichten. Als je die dan weer verhuurt, heb je je eigen hosting gratis ;-)

Groeten,
Martijn.