Schakelen tussen library-versies (bij backport)

Hallo,

Hoe kan ik het systeem vertellen dat het libwxgtk2.8 moet gebruiken, en
niet libwxgtk2.6 tijdens het builden van een pakket ?

Achtergrond:

Ik probeer een paar pakket te backporten wat in Lenny niet bestaat
(libwx-perl), en een pakket wat in Lenny een oude library gebruikt
(libalien-wxwidgets-perl gebruikt libwxgtk2.6 en niet 2.8).

Ik heb de benodigde afhankelijkheden ook gebackport, voor zover ze dat
niet al waren. Ik heb dus niets aan de pakketten hoeven veranderen.
Ik bouw ze met "dpkg-buildpackage -uc -us" zodat er geen problemen zijn
met missende PGP keys.

Het lijkt er echter op dat libwx-perl tijdens het builden toch de oude
libwxgtk libraries gebruikt. Als ik de 2.6 libraries geinstalleerd heb
gaat het compileren goed, maar gaan er dingen mis bij bij de tests die
volgen.

Als ik libwxgtk 2.6 verwijder zodat wel gebruik moet worden gemaakt van
2.8 dan krijg ik dit soort fouten tijdens het compileren:

Note (probably harmless): No library found for -lwx_gtk2u_xrc-2.6

Als ik libwxgtk 2.8 via cpan installeer dan gaat zowel het compileren
als de tests goed, maar krijg ik uiteindelijk een foutmelding over
ontbrekende informatie.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.