Re: xrandr uitvoeren bij het starten van X

On Tue, Nov 03, 2009 at 11:25:34PM +0100, Marcel van Beurden wrote:
> Hoi,
>
> Deze vraag gaat stiekem niet over Debian,maar over de laatste
> Ubuntu. Ik neem aan dat dit hetzelfde werkt als in Debian.
>
> Het probleem is dat sinds 2.6.31 mijn resoluties van mijn scherm
> niet goed worden gedetecteerd. Volgens de Ubuntu wiki [1,2] kan ik
> de betreffende resolutie zelf instellingen met xrandr. Dit werkt. Nu
> wil ik deze commando's automatisch uitvoeren bij het opstarten van
> X. Deze schijnt in /etc/gdm/ ergens moeten te gebeuren, maar ik weet
> niet precies waar. Weet iemand dat?

Bedoel je de regel in /etc/gdm/gdm.conf:
command=/usr/bin/X -dpi 100 -audit 0

Er zijn niet zo gek veel mogelijkheden.
Een beetje greppen onder (subdirectories van) /etc/X11 en /etc/gdm zou
je op het goede spoor moeten zetten.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver