xrandr uitvoeren bij het starten van X

Hoi,

Deze vraag gaat stiekem niet over Debian,maar over de laatste Ubuntu. Ik neem aan dat dit hetzelfde werkt als in Debian.

Het probleem is dat sinds 2.6.31 mijn resoluties van mijn scherm niet goed worden gedetecteerd. Volgens de Ubuntu wiki [1,2] kan ik de betreffende resolutie zelf instellingen met xrandr. Dit werkt. Nu wil ik deze commando's automatisch uitvoeren bij het opstarten van X. Deze schijnt in /etc/gdm/ ergens moeten te gebeuren, maar ik weet niet precies waar. Weet iemand dat?

Groeten,
Marcel

[1] https://wiki.ubuntu.com/X/Config/Resolution
[2] https://wiki.ubuntu.com/X/Troubleshooting/Resolution