DCOP-communicatiefout

Debianen!

Ik krijg regelmatig de volgende melding.

"DCOP-communicatiefout(Konsole/Krusader/etc.)
Er deed zich een fout voor tijdens het opzetten van de interprocescommunicatie van KDE. Het systeem gaf de volgende melding:
Could not open networksocket
Controleer of het programma "dcopserver" wel draait!"

Als ik dan in de shell "dcopserver --serverid" doe, krijg ik een verwijzing naar een bestand in /tmp en lijkt dcopserver dus te draaien.

Door deze meldingen wordt het systeem traag. Wat doe ik er aan?

Doeg,
Jaap.

--

Jaap van Wingerde