Updaten van keyring voor apt

Hoi All,
Vandaag loop ik weer eens tegen het aloude keyring probleem aan.
Meestal was de oplossing "Google met de foutmelding en vind de
oplossing". Alleen als de eerste link http://wiki.debian.org/SecureApt
niets bruikbaars oplevert zakt mij de moed een beetje in de schoenen.

Je de normale upgrade-routine wel:
# apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following packages have been kept back:
The following packages will be upgraded:
121 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 36 not upgraded.
Need to get 0B/201MB of archives.
After this operation, 900kB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
WARNING: The following packages cannot be authenticated!
Install these packages without verification [y/N]?

De nette oplossing is natuurlijk vooraf de keyring updatenb, maar:
# apt-get install debian-keyring
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
debian-keyring is already the newest version.

Kan iemand me weer even op weg helpen?

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver