Re: DVD's afspelen, gebruikte library

Jochem Berndsen wrote:

> Dit zegt nog niet alles. Het kan zijn dat Totem in run-time de
> aanwezigheid van libdvdcss detecteert en deze later nog inlaadt. Ik
> dacht dat o.a. mplayer dit deden.

In het bijzonder zie ik dat je (Paul) de gstreamer backend van Totem gebruikt.
gstreamer maakt uitgebreid gebruik van (dynamisch geladen) plugins. Je ziet
bijvoorbeeld ook dat libdvdread4 niet in de output van ldd voorkomt. Lijkt me
ook best handig voor het lezen van de dvd :-).

Wellicht dat

  lsof | grep dvdcss

(terwijl de dvd speelt, natuurlijk) iets oplevert?

--
Matijs