Re: automatisch beschikbaar maken van netwerk shares

mourik jan c heupink schreef:
> Hallo,
>
> Ik heb een vraag, niet heel specifiek voor debian, maar hoop dat jullie
> me wat suggesties of andere waardevolle input kunnen geven. Het gaat om
> het volgende:
>
> Ik ben beheerder van een netwerk waar we een samba3-ldap domain hebben,
> en alles loopt al jaren als een zonnetje. Er wordt middels een login
> script samba shares gemapped naar drives, en dit alles werkt prima.
>
> Nu komen er echter meer en meer 'andere' clients bij: Mac's, maar ook
> steeds meer linux.

> [...]

Allereerst: ik heb hiermee weinig ervaring. Maar van anderen heb ik wel
gehoord dat ze ook pam_mount gebruiken en af en toe te maken hebben met
mislukte umounts. Als ik me niet vergis lossen ze dat daar op door via
cron een scriptje te draaien wat de boel opruimt. Eventueel zou ik je in
contact kunnen brengen met diegene die me dit verteld heeft.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.