Re: DVD's afspelen

Paul van der Vlis schreef:
Is libdvdcss in NL verboden?
Belangrijk is men zijn eigen DVD kan lezen
op zijn eigen DVD speler onder Operating System naar keuze.

Je wilt ook wel eens een DVD kopen in de winkel ter vermaak.

Volgens mij niet, en kan je op dit moment zelfs stellen dat het encrypten van een DVD verboden is. Onder de thuiskopiewet is het je namelijk toegestaan een kopie van films en muziek voor eigen gebruik te maken, en encryptie ontneemt je die mogelijkheid. Echter, toenmalig minister van Justitie Donner was hierover een minder juridisch zuivere mening toegedaan [1]. In ieder geval kan je waarschijnlijk stellen dat het niet illegaal is om met technische middelen je thuiskopie-recht veilig te stellen.

Sjoerd
N.B. Ik ben geen jurist, wellicht dat meer juridisch onderlegde posters hier een betere kijk op kunnen geven?

[1] http://www.jurofoon.nl/jurofoonjournaal/200402/geen_recht_thuiskopie.asp