Re: DVD's afspelen

Op 20091014 om 13:18 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik dacht dat ik libdvdcss nodig had om DVD's af te spelen, maar tot mijn
> verbazing kan ik in Lenny gewoon DVD's afspelen zonder deze library.
>
> Ik heb verschillende DVD's geprobeerd, ook verderop op de DVD.
>
> Betekent dit dat deze DVD's unencrypted zijn?

[1]

> Weet iemand een test-DVD die zeker encrypted is?

Ik wil wel een test uitvoeren:

 * kijken of ik af kan spelen vanaf computer met DVD-driver
 * ja: libdvdcss de-installeren en opnieuw controleren
 * nee: libdvdcss installeren en opnieuw controleren

Eind resultaat is duidelijkheid of
 op een DVD "content scramble system" zit.

> Is libdvdcss in NL verboden?

Belangrijk is men zijn eigen DVD kan lezen
op zijn eigen DVD speler onder Operating System naar keuze.

Cheers
Geert Stappers

[1] Te weining informatie over de DVD ...