Re: Iemand al ervaring met ksplice?

On Mon, Sep 21, 2009 at 10:42:11AM +0200, Winfried Tilanus wrote:
> Hoi,
>
> Ik kwam laatst dit tegen:
>
> http://packages.debian.org/search?keywords=ksplice
>
> Heeft iemand het al uitgeprobeerd / ervaring ermee? Patchen zonder
> downtime te hoeven plannen klinkt heel aanlokkelijk...

Een andere stroming is juist het voorkomen dat iemand je kernel kan
"patchen" zonder downtime.

Heb je je al bedacht wat voor een impact ksplice heeft op je
security policy?

Ik denk niet dat ik snel een dergelijke tool zal gebruiken, maar dan
val ik waarschijnlijk al bij voorbaat niet in de doelgroep. (Te weinig
beheerder van 24/7 servers). Ik vraag me af of die tool bruikbaar is
voor servers zonder continu toezicht of zonder een heel strakke security
policy.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver