hp-systray: weg ermee?

Hoe voorkom ik dat bij inloggen (kde4) het programma hp-systray uit
(package hplip) wordt opgestart? Weliswaar heb ik gekozen voor
menu-item "don't show tray icon", maar ik kan aan het begin van iedere
inlogsessie toch zien dat het ikoontje even in de taakbalk verschijnt
alvorens schielijk te verdwijnen. Bovendien blijft het programma in de
achtergrond actief, zodat ik steeds als er een huisgenoot vanaf een
andere computer een printje maakt, ik een popup-melding krijg.
Ik heb in de directory-bomen ~/.kde*, /etc/kde* en /usr/share/kde* al
gezocht naar de term hp-systray (zowel als onderdeel van een
bestandsnaam als in de inhoud van de bestanden), maar ik kan niets
vinden. Uit de man-page word ik ook niets wijzer.

$ cd ~
$ dpkg-query -S hp-systray
hplip: /usr/share/man/man1/hp-systray.1.gz
hplip: /usr/bin/hp-systray
$

$ find ~/.kde* /etc/kde* /usr/share/kde* | grep hp-systray
$

$ grep -sR hp-systray ~/.kde* /etc/kde* /usr/share/kde*
$

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax