Re: Proxy voor Debian packages

Diederik de Haas schreef:

> De fouten lijken veroorzaakt te zijn door de trailing / in http://ftp.nl.debian.org/debian/ en nadat
> ik die had weggehaald waren de fouten voorbij.
>
> Maar aptitude update bleef zo ontzettend traag dat ik zojuist apt-cacher-ng heb geinstalleerd.
> Ik heb mijn oude sources.list hersteld (moest het aanpassen voor approx) en
> "/etc/apt/apt.conf.d/02proxy" aangemaakt met de volgende inhoud:
> Acquire::http { Proxy "http://192.168.1.5:3142";; };
>
> (192.168.1.5 is het IP adres van mijn server, waar apt-cacher-ng op geinstalleerd is)

> [...]

Bedankt voor je bericht. Ik ben zelf aan het experimenteren met
apt-cacher (dus niet de -ng versie), en dat lijkt ook wel aardig te gaan.

Ik draai stable, en apt-cacher-ng leek me daar nog een beetje "jong".
Maar misschien zou ik hem ook kunnen proberen, jammer dat er geen
backport is.

Een goede manual voor apt-cacher vond ik niet echt, ik had wel wat aan
deze simpele informatie: http://wiki.freaks-unidos.net/apt-cacher

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--