Re: console in de war na X

Op zondag 13-09-2009 om 10:56 uur [tijdzone +0200], schreef Eric Meijer:
> Als ik mijn lenny systeem opstart zie ik een keurig tekstscherm met
> mededelingen van het opstartende systeem.  Dan start X op (ik gebruik
> gdm/gnome).  Als ik daarna weer naar een VT-console switch dan zijn
> alle spaties vervangen door een soort blok-character.  Het helpt niet
> om in te loggen en "reset" in te typen.  Iemand een idee hoe dit te
> fixen?

Het is een regelmatig voorkomend probleem (heb het ook een tijdje gehad)
dat allerlei oorzaken kan hebben (combinatie grafische kaart, BIOS,
kernel modules, Xorg driver en de gebruikte parameters/opties voor de 2
laatste).

Een oplossing (indien beschikbaar) is nogal afhankelijk van welke
grafische kaart, kernel & Xorg je hebt...

--
Jan Claeys