Re: Anonimiseren webapp

On 09/12/2009 05:13 AM, Jan Claeys wrote:

Hoi,

> Volgens mij ben je tegenwoordig in Nederland (jammer genoeg) wettelijk
> verplicht die IP-adressen op te slaan en voor 12 maanden te bewaren?

Die verplichting geldt gelukkig alleen voor providers en telecom
bedrijven en niet voor anderen. Sterker nog: volgens het CBP mag je
logfiles waar ip-nummers in staan (dus oa je apache logs) maar 6 maanden
bewaren en mag je maar beperkt gebruik maken van die logs. Voor het hele
verhaal zie:
http://www.cbpweb.nl/HvB_website_1.0/vwc31.htm
Val je buiten dat artikel, dan moet je waarschijnlijk je logfiles
aanmelden als persoonsgebonden registratie.

Dus de standaard instelling van logrotate voor apache2 in Debian is
strijdig met de nederlands wet, om het weer terug te brengen naar het
onderwerp van deze mailinglist. ;-)

groet,

Winfried