Re: Wel of geen swap? (was Re: Anonimiseren webapp)

Op vrijdag 11-09-2009 om 14:20 uur [tijdzone +0200], schreef Paul van
der Vlis:
> Als ik het artikel vluchtig doorlees, dan is mijn indruk dat het voor
> de stabiliteit en snelheid van een systeem niet uitmaakt of je nu een
> machine hebt met 6G ram en 2G swap, of een machine met 8G ram.
>
> Er wordt wel gezegd dat swap de boel stabieler maakt, maar hij gaat er
> wel van uit dat die swap er dan bij komt.

De kostprijs van swap is natuurlijk wel maar een fractie van die van
RAM.  En je kan eventueel ook swapfiles gebruiken (die onder linux
tegenwoordig niet echt merkbaar trager zijn dan swap-partities), of
zelfs dynamisch swapfiles toevoegen indien nodig.

(En swap in RAM lijkt me compleet nutteloos.)

--
Jan Claeys