Re: Anonimiseren webapp

Heiko Noordhof schreef:

> Hoi,
>
> Ik weet niet wat er van waar is, want ik begrijp het niet helemaal. Maar
> het schijnt geen goed idee te zijn zonder swap te draaien, al heb je nog
> zoveel RAM.
>
> Encrypted swap is echter eenvoudig: je laat de key gewoon uit
> /dev/urandom komen:
>
> bash# grep swap /etc/crypttab
> cswap               /dev/sda2         /dev/urandom   swap
>
> ..en klaar ben je.

Ik heb ook van dat gerucht gehoord en weet ook niet of het waar is. Ik
hoorde dat het toch verstandig is een kleine swap te nemen, maar
dat een 4-5 MB voldoende zou zijn.

Als het waar is lijkt het me ook een optie om de swap op een ramdrive te
zetten ;-)

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--