Re: Lijst van packages zonder repository

On Sun, Sep 06, 2009 at 10:25:30AM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Dit is wat ik ga doen om de packages zonder repository op te ruimen:
> ------
> aptitude -F "%p " --disable-columns search ~o  > /tmp/lijst
> pico /tmp/lijst  # verwijderen wat niet weg moet
> apt-get remove `cat /tmp/lijst | tr -d "\r\n"`
> ------
>
> Ik twijfel nog wat over het toevoegen van een --purge.
> Ik ben namelijk wat bang dat het purgen van b.v. mysql-server-4.1 de
> configfiles van mysql-server-5.1 zou kunnen verwijderen.

Als dat inderdaad gebeurt, is dat een RC-bug, maar ik betwijfel het.

Als je 100% zeker wilt zijn, doe dan het volgende:
- kopieer alle configuratiebestanden van mysql naar een veilige plaats
- doe de purge
- controleer of alles nog goed werkt.
- Is dat niet het geval, kopieer dan je backup-bestanden terug naar waar
  ze horen, en rapporteer de bug met 'Severity: serious' en
  'Justification: purge removes files from another package'.

The biometric identification system at the gates of the CIA headquarters
works because there's a guard with a large gun making sure no one is
trying to fool the system.
  http://www.schneier.com/blog/archives/2009/01/biometrics.html