Re: Upgrade perikelen

Jochem Berndsen schreef:

> In het geheel niet, ik gebruik altijd aptitude, en nooit apt-get; nooit
> problemen gehad.

Gebruik je het ook voor desktop-systemen?

> Het beste is om eerst aptitude zelf te upgraden,
> # aptitude update
> # aptitude install aptitude
> en daarna pas de rest van het systeem.

Ik had dit gedaan:

/etc/apt/sources.list gewijzigd in "lenny", speciale sources verwijderd.
apt-get update
apt-get install apt (haalde erg veel pakketten op)
apt-get install aptitude   (deed niets, aptitude was al up-to-date)
aptitude upgrade  (ging mis met bovenstaande melding)

Ik had me aan de upgrading manual [1] gehouden.

> Verder zou ik even in je
> pinning-preferences kijken of je niet per ongeluk deze python-pakketten
> hebt vastgezet.

Ik had mijn /etc/apt/preferences een andere naam gegeven, en nooit iets
gewijzigd in /etc/apt/apt.conf.d/.

Van te voren had ik nog deze test uitgevoerd en geen output gekregen:
dpkg --get-selections | grep hold

Maar ik zie nu dat ik misschien beter met aptitude had moeten checken:
aptitude search "~ahold" | grep "^.h"

Maar, als ik een pakket op "hold" wil zetten doe ik dat altijd in
/etc/apt/preferences. En ik doe dat maar zeer zelden, ik kan me niet
voorstellen dat er iets op hold stond op dat systeem.

Heb jij ook altijd dat aptitude behoorlijk

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

[1]
http://www.us.debian.org/releases/stable/i386/release-notes/ch-upgrading.en.html