Upgrade perikelen

Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste desktop systeem via SSH
geupgraded van Etch naar Lenny (ja, ik ben nogal laat).
Tijdens de upgrade viel de SSH verbinding weg tijdens het upgraden van
network-manager. Na een reboot aan de andere kant kon ik er weer bij.

Is dit een bekend probleem en kent iemand een methode om dit probleem te
voorkomen?

Verder probeer ik steeds aptitude te gebruiken, maar ook deze keer was
het weer niet mogelijk. Aptitude moest lang denken na mijn "aptitude
upgrade", gaf onderstaande melding en stopte er mee:
-------
The following packages have unmet dependencies:
  python-gtkmozembed: Conflicts: python-gnome2-extras (< 2.19.1-1) but
2.14.3-1 is installed and it is kept back.
  python-gtkhtml2: Conflicts: python-gnome2-extras (< 2.19.1-1) but
2.14.3-1 is installed and it is kept back.
  pulseaudio-esound-compat: Conflicts: esound but 0.2.36-3 is installed.
-------
Wat had ik kunnen doen om dit conflict op te lossen?

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen met aptitude?
Uiteindelijk moet ik toch meestal apt-get gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/