Re: Alle default-packages installeren

Frans Pop schreef:

> 'tasksel'
>
> of eventueel
>
> 'tasksel --new-install'
>
> Het laatste commando zal een identiek resultaat geven als tijdens een
> installatie.

Het viel me inderdaad op dat er wat verschillen zijn.

> Dat is lastiger, zeker omdat bepaalde taken automatisch andere taken
> mee-installeren en vanaf de opdrachtregel is dat niet te zijn.
>
> Voorbeeld: als je een installatie in het Nederlands doet en je hebt KDE
> als desktop geselecteerd, dan krijg je:
> - de taak 'dutch' (ongeacht of je desktop selecteert of niet)
> - de taak 'desktop', maar die trekt ook mee de taken:
>   - 'dutch-desktop'
>   - 'kde-desktop'
>   - 'dutch-kde-desktop'

Bedankt, heel verhelderend.

Deze tasks vind ik overigens niet terug met:
tasksel --list-tasks

Maar ik kan wel de inhoud laten zien:
paul@server:~$ tasksel --task-packages dutch-desktop
openoffice.org-help-nl
myspell-nl
iceweasel-l10n-nl
openoffice.org-l10n-nl

> En de 'standard' taak selecteert niet eens direct pakketten, maar in
> plaats daarvan alle pakketten met een bepaalde prioriteit.

paul@server:~$ tasksel --task-packages standard
~pstandard
~prequired
~pimportant

Misschien dat die lijst te achterhalen is door te zoeken met aptitude.

> Je kan de inhoud van die taken zien met 'tasksel --task-packages <taak>',
> maar dan nog geeft dat alleen de pakketten die in de taak gedefinieerd
> zijn, en niet hun afhankelijkheden.

Maar je kunt die pakketten wel weer invoeren in apt-get of aptitude, en
dan krijg je wel een complete lijst te zien lijkt me.
Het valt me op dat het ook niet zo veel pakketten zijn.

> Wel heb je, als tasksel wordt aangeroepen vanaf de opdrachtregel, de optie
> om aptitude te starten. Je kan dan zien welke pakketten geïnstalleerd
> gaan worden en ook nog wijzigingen aanbrengen.

OK, bedankt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--