Re: Alle default-packages installeren

Jelmer Vernooij schreef:

> Dit kun je doen door "tasksel" te draaien.

Bedankt, die naam zocht ik!

Gewoon tasksel draaien bleek echter niet wat ik wou. Het installeert
namelijk niet alleen pakketten, maar het verwijderd ook pakketten. En
wel zonder nog wat te vragen, ahum.

Gelukkig komt in /var/log/dpkg.log te staan wat hij verwijderd heeft dus
kon ik het weer terugzetten.

En echt compleet lijkt het ook niet, want ik weet dat ik bepaalde
packages geinstalleerd heb die hij niet verwijderd heeft. Vreemd.

Maar iets als:
tasksel --task-packages desktop
geeft wel een lijst met de pakketten, en die kun je natuurlijk wel weer
inlezen met apt-get.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--