Re: Lijst van packages zonder repository

2009/8/27 Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>:

> Maar het gaat me niet om obsolete packages, een package kan zelfs
> dagelijks in gebruik zijn.
>
> Een mooi voorbeeld is misschien Webmin. Dat zat in Sarge, maar was
> verdwenen in Etch. Als je niet oppast blijft zo'n pakket gewoon
> geinstalleerd en vergeet je dat het een "wees" is geworden, en dus
> bijvoorbeeld geen (security)updates meer krijgt.

Ik heb hier jaren geleden ooit een Ruby scriptje voor inelkaar
gedraaid, wat grep-dctrl (in package dctrl-tools) gebruikt om dit te
bereiken.  Er zijn inmiddels vast nettere manieren om dit te doen,
maar het werkt wel :-)  Bijgevoegd script
installed-version-not-available geeft als output een lijst van
packages die wel geinstalleerd zijn, maar waar ofwel helemaal geen
versie van beschikbaar is in het archief, of de huidig geinstalleerde
versie niet beschikbaar is.  Ook handig als je bijvoorbeeld ooit een
package geupgrade hebt naar een versie in experimental, en die versie
uiteindelijk nooit in unstable is terechtgekomen en verdwenen is.

Groetjes,
Bram

PS: Hallo, lijst!