Re: Samen freezen met Ubuntu

On Mon, Aug 24, 2009 at 05:15:38PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Die 90% is waarschijnlijk voor een groot deel "universe", wat in feite
> extraatjes zijn vanuit het oogpunt van Ubuntu. Het draait bij hen
> natuurlijk vooral om hun "main". Geen idee hoeveel procent daarvan uit
> Debian komt. Mijn zeer wilde schatting: 35%.

Hrm, het zal toch meer zijn, hoor.

Ubuntu richt zich in eerste instantie op de desktop, dus werken ze ook
duidelijk harder aan pakketten voor desktopgebruik. Maar onder een
desktop zit een heel systeem; en met uitzondering van zaken als de
kernel, upstart, en nog een paar andere dingen gaan heel veel van die
pakketten (vrijwel) ongewijzigd in Ubuntu. Ook in main.

Niet dat ik daar een probleem mee heb, natuurlijk; maar het punt dat ik
wilde maken is dat Ubuntu niet kan bestaan zonder Debian; en tenzij ze
hun development team significant uitbreiden, zal dat niet veranderen.

--
The biometric identification system at the gates of the CIA headquarters
works because there's a guard with a large gun making sure no one is