Re: Samen freezen met Ubuntu

Wouter Verhelst schreef:

> Jawel hoor. Dat wordt ook door Mark zélf verschillende keren herhaald.
>
> Ubuntu heeft gewoon niet de resources om zelf te doen wat ze van Debian
> overnemen.

> Uiteraard, maar 90% van wat in Ubuntu zit, komt zo van Debian. Als ze
> daarmee willen ophouden, dan moeten ze serieus wat meer ontwikkelaars
> gaan aannemen -- lijkt me onmogelijk op de korte termijn.

Die 90% is waarschijnlijk voor een groot deel "universe", wat in feite
extraatjes zijn vanuit het oogpunt van Ubuntu. Het draait bij hen
natuurlijk vooral om hun "main". Geen idee hoeveel procent daarvan uit
Debian komt. Mijn zeer wilde schatting: 35%.

Maar goed, de diskussie ging eigenlijk over de vraag waarom wel of niet
samen te freezen met Ubuntu, of eventueel nog met andere distributies.
Het lijkt me dat er voordelen aan zitten. Maar wellicht zijn er nadelen
of risico's die ik niet ken of onvoldoende heb begrepen?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/