Re: verschil in weergave

Op 20090821 om 12:53 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik krijg klachten dat op een bepaalde machine de fonts anders zijn dan
> op een andere machine (beide Debian Etch). Zo worden websites anders
> weergegeven en zien applicaties er verkeerd uit.
>
> Ik heb daarom de /usr/share/fonts directory van de "goede" machine maar
> gekopieerd naar de "verkeerde" machine, deze zijn dus nu identiek.

Dat zou ik anders gedaan hebben:

* op de "goede machine" opvragen welke packages de directory /usr/share/fonts leveren

   dpkg -S /usr/share/fonts

* die output oppoetsen

   dpkg -S /usr/share/fonts | awk -F: '{print $1 }' | tr -d ,

* op de "andere machine" die packages ook installeren

> Verder heb ik ook /etc/X11/xorg.conf goed bekeken, en er voor gezorgd
> dat de paden naar de fonts en nog enkele andere zaken identiek zijn.

Okay, dat klinkt al beter als "Ik heb /etc/X11/xorg.conf gekopieerd!" :-/

Tussen de regels lees ik overigens "er is verschil in video hardware"

> Verder is ook de home-directory van de user gelijk, het gaat namelijk om
> een NFS mount.

En is het voor beide machnies NFS? ( Of is het voor de ene een local
disc en de andere wel een remote disc? )

> Iemand enig idee?  Moet ik misschien iets met Defoma doen?

Voor mij is het nog niet duidelijk dat er een _font_ probleem is.

Wat zou helpen om het probleem te omschrijven,
is een screenshot van beide machines.

Cheers