Default antwoorden naar lijst

Hallo,

Frans Pop merkte op dat het niet de bedoeling is om mail te sturen naar
de auteur, als je ook een mail stuurt naar de lijst.
Zie ook het tiende punt in de gedragscode [1].

Maar als je op een bericht uit deze groep wilt antwoorden, en je drukt
op "beantwoorden" in je mailclient, dan krijg je de auteur, en als je
"alleen beantwoorden" doet, zowel de groep als de auteur.
Er is dus geen eenvoudige manier om alleen naar de groep te antwoorden
zonder met de hand de geadresseerden te editten.

In eerste instantie dacht ik dat dit een default zou zijn op alle Debian
mailinglists, maar dat blijkt niet zo te zijn, want ik zag dat
debian-live een default naar de lijst heeft.

Ik stel daarom voor om de listmaster te verzoeken deze lijst zo te
veranderen dat er default een reply naar de lijst plaatsvind.

Zijn jullie het daarmee eens?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.