Re: Goede hardware leverancier

Martijn Grendelman schreef:
> Hoi Paul,

> Dat weet je nooit zeker, maar bij HP is de kans wel heel groot. Het
> grootste risico loop je met ethernet- en RAID-controllers en dat soort
> dingen (non-free firmware, om maar 'ns wat te noemen).

Precies.

> Groot voordeel van HP is, dat hun 'generaties' lang meegaan, en dat je
> na jaren nog altijd spare parts voor je oude G4 of G5 kunt krijgen, in
> tegenstelling tot bij Dell, waar je een kapotte server van 1,5 jaar oud
> vaak al in de kliko kunt mikken...

Een interessant punt. Ik denk dat Dell vaak ook later nog kan leveren,
maar het beloven is weer wat anders.

Nog prettiger vind ik het echter als men werkt met gestandariseerde
componenten, zodat je niet afhankelijk bent van een bepaalde hardware
leverancier als bijvoorbeeld de voeding kapot gaat. Ik weet niet hoe dat
bij HP zit.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--