Re: Goede hardware leverancier

Martijn Grendelman schreef:
> Hoi Paul,

> HP hardware ondersteunt Debian. HP garandeert dat, voor zover ik weet.

Dat was altijd bij maar een heel beperkt aantal machines, die meestal
niet meer leverbaar waren, kan ik me herinneren. Maar dit lijkt
ondertussen wel verbeterd, ze zeggen nu:
-------
Most ProLiant & BladeSystem Servers (x86) are enabled on community and
regional Linux distributions. The ProLiant 100, 700, DL1000 & SL6000
series servers are not enabled at this time.
-------
Daar zou je uit kunnen afleiden dat de rest werkt.

> In ieder geval heb ik Sarge, Etch en Lenny zonder problemen op alle
> Proliant servers kunnen draaien.

"Kunnen draaien" is wat anders dan dat ze je van te voren informatie
kunnen verschaffen dat de boel goed gaat werken.

Verder kan het zijn dat HP vind dat het goed werkt als ze closed-source
drivers of software bijleveren, dat soort software wil ik echter niet.

Maar misschien moet ik inderdaad beter naar HP gaan kijken. Of gaan
zoeken naar een handelaar die extra info kan geven.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

http://www.hp.com/linux/
http://h20219.www2.hp.com/services/cache/442406-0-0-225-121.html?jumpid=reg_R1002_USEN