Re: Pinning en security updates

Huub Reuver schreef:
> Hoi,
>
> Ik had een vraagje over pinning. Bij mij werkt pinning, maar er was mij
> een puntjee niet duidelijk.
>
> Omdat ik op enkele pc's stable en unstable door elkaar gebruik heb ik
> in /etc/apt/preferences iets staan als:
> Package: *
> Pin: release a=stable
> Pin-Priority: 300
>
> Package: *
> Pin: release a=lenny
> Pin-Priority: 700
>
> Package: *
> Pin: release a=testing
> Pin-Priority: 60

> [...]

Ik begrijp niet 100% wat je wilt realiseren.

Onlangs heb ik iets vergelijkbaars uitgezocht voor backports. Ik wou
namelijk default Lenny gebruiken, maar sommige pakketten van backports
gebruiken. En uiteraard ook (security) updates van die pakketten in
backports. Dat bleek op deze manier te moeten in /etc/apt/preferences:
---------
Package: *
Pin: release a=lenny-backports
Pin-Priority: 200
---------

Uiteraard moet backports als source genoemd zijn in sources.list.

Als ik iets wil installeren uit backports dan moet ik iets doen als:
apt-get install -t lenny-backports openoffice.org

En daarna zouden de updates van de openoffice-packages automatisch uit
backports moeten komen, en van de rest uit stable.

Het lijkt me dat je hetzelfde kunt doen voor testing en unstable.

Echt goed getest heb ik de update-functie nog niet (er zijn nog geen
updates voorbij gekomen), maar het is wel correct n.a.v. de handleiding
lijkt me:
http://www.backports.org/dokuwiki/doku.php?id=instructions
Zie vooral het laatste punt.

Met vriendelijke groet,