Re: Mozilla producten en Debian

On Sun, Aug 16, 2009 at 12:33:46AM +0200, Frans Pop wrote:

> De versieconflicten in libgtk2.0-0 zijn een aanwijzing dat gebruik van een
> oudere library wel een probleem is voor veel pakketten. Maar misschien
> niet voor iceweasel; ik heb geen flauw idee.
>
> Maar nu heb je het weer over backporting, terwijl je vorige mail over
> pinning ging. Mijn antwoord had *daarop* betrekking.
>
> Ik hoop dat deze serie mails duidelijk heeft gemaakt dat noch het
> backporten van individuele security fixes, noch het backporten van nieuwe
> versies van Mozilla pakketten, noch het gebruik van pinning eenvoudige
> [...]

Yup.

Maar zoals je al gezien hebt is het een lijstje van mogelijkheden dat
je afloopt om met zo min mogelijk moeite een package te installeren.
Vooral met een package als Iceweasel is het zaak dat je wel teruggaat
naar packages, omdat je anders echt in een dependency hel terechtkomt.

Een package als xz installeer ik even in /usr/local/bin. Na vervanging
door het lzma package kan ik alle programma's van xz wel terugvinden en
verwijderen. Bij iceweasel wil je dat niet. Ook omdat je wil weten
wanneer je wel/niet een lib kunt verwijderen.

(Vanaf versie 1.21 kan is xz/lzma een extra optie voor tar. Dus alle
distributies na Lenny.)

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver