Re: Mozilla producten en Debian

On Sat, Aug 15, 2009 at 07:32:06PM +0200, Frans Pop wrote:

> Ik denk dat "gewoon" veel te licht is gedacht.
>
> oldstable: iceweasel Depends: libgtk2.0-0 (>= 2.8.0)
> stable:    iceweasel Depends: libgtk2.0-0 (>= 2.12.0)
>
> Ik durf te wedden dat als je dus m.b.v. pinning iceweasel uit stable
> probeert te installeren, je ook de volledige Gnome desktop (aannemende
> dat je Gnome en OOo gebruikt) en b.v. ook een nieuwe OpenOffice
> binnenhaalt. Kijk maar eens naar de Conflicts van libgtk2.0-0 in stable.
>
> Zelfs als je KDE gebruikt zal waarschijnlijk nog een aardig sneewbal
> effect ontstaan.

> [...]

Als er vanwege een library fouten ontstaan kun je altijd proberen de
source-package van testing op te halen. Als je met deze package een
nieuw binary package aanmaakt hoef je alleen te testen of je
alleen de dependencies kunt aanpassen zonder grote wijzigingen in de
sources.

Tenzij iceweasel ontzettend zwaar leunt op specifieke versies van GNOME
kun je vaak met betrekkelijk weinig moeite een source-package met een
oudere distributie gebruiken. In de regel zijn programma's niet afhankelijk
van een (1) versie van een lib. Ze zijn wel afhankelijk van de libs
waartegen ze gecompileerd zijn.

Maar dat weet je pas als je het probeert.
En je moet wel de dpkg-dev en verschillende ander dev-packages en
compileertools installeren.

Zo heb ik tijden de binutils van "lenny" gebruikt op een "etch" systeem.
Dat lukt alleen door compileren. En niet een programmeur of professioneel
IT-er.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver