Re: Mozilla producten en Debian

Huub Reuver wrote:
> Is hiervoor "pinning" niet uitgevonden?
> http://wiki.debian.org/AptPinning
>
> Als je stable gebruikt en enkele pakketten uit teting of unstable dan
> haal je die toch gewoon op inclusief dependencies?

Ik denk dat "gewoon" veel te licht is gedacht.

oldstable: iceweasel Depends: libgtk2.0-0 (>= 2.8.0)
stable:    iceweasel Depends: libgtk2.0-0 (>= 2.12.0)

Ik durf te wedden dat als je dus m.b.v. pinning iceweasel uit stable
probeert te installeren, je ook de volledige Gnome desktop (aannemende
dat je Gnome en OOo gebruikt) en b.v. ook een nieuwe OpenOffice
binnenhaalt. Kijk maar eens naar de Conflicts van libgtk2.0-0 in stable.

Zelfs als je KDE gebruikt zal waarschijnlijk nog een aardig sneewbal
effect ontstaan.

Is dat echt wat je zou willen? Vereist waarschijnlijk net zoveel testwerk
als een volledige opwaardering van oldstable naar stable, en een
gedeeltelijke opwaardering brengt per definitie meer risicos aangezien
het niet door anderen is getest.

Pinning kan nuttig zijn voor pakketten die niet eindeloze afhankelijkheden
hebben, of wanneer de verschillen tussen versies niet al te groot zijn
(zoals bij testing en unstable), maar is IMO niet aan te bevelen voor de
Mozilla producten.