Re: sda5_crypt recupereren

Steven Moerman schreef:
> Beste,
>

> Ik wou een usb stick (/dev/sdb) herpartitioneren naar aanleiding van Paul
> z'n mail over Debian Live media. De vermoeidheid heeft toegeslaan waardoor
> ik doodleuk mijn laptops /dev/sda5 in FAT32 probeerde te formatteren ipv
> /dev/sdb5 met gparted.

Oh jee.

> Iemand een idee hoe ik zo veel mogelijk recupereer? Mijn "passphrase to
> ulock" wordt uiteraard niet meer aanvaard bij het opstarten.

Is het een encrypted partitie dan?  Bij mij vraagt hij nooit om een
"passphrase to ulock".

> Zo'n beginnersfout .... en ja natuurlijk ... ik backup niets van mijn
> persoonlijke zaken. Enkel mijn werkgerelateerde zaken staan op backup
> *zucht*.

Wat je zou kunnen doen is eerst met b.v. "dd" een dump maken van de
partitie.

Dan kun je later nog proberen belangerijke bestanden terug te krijgen of
bewerkingen gaan uitvoeren op een kopie van dat bestand.

Mochten er belangerijke foto's op staan: ik weet dat er een tooltje
bestaat om deze terug te kunnen krijgen.

Zoek misschien ook eens op "unformat". Ik weet dat er tools zijn om een
formatering ongedaan te maken. Maar ik weet niet of die ook helpen in
dit geval.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--