Re: Zijn er hier al mensen?

Jeroen Hooyberghs schreef:

> Bedankt Paul,
>
> Ik heb redelijk recent een nieuwe webmail applicatie in gebruik
> genomen, en standaard stuurde hij blijkbaar inderdaad html-mails.

Hij verstuurde een multi-part message met zowel een tekst als een HTML
deel. Daar is op zich niks op tegen vind ik. Alleen lijkt er iets mis te
gaan bij het tekst-deel. Bekijk de source van je bericht maar eens, de
regels eindigen steeds op een "=", dat betekent een soft line break in
de quoted printable encoding.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quoted-printable

> Normaal zou deze wel goed moeten zijn dus.

Normaal hoort platte tekst na ca. 72 tekens te worden afgebroken volgens
mij (ik weet niet helemaal zeker of dat verplicht is, ik krijg de
laatste tijd wel vaker berichten met lange regels en moet dan de functie
"opnieuw uitlijnen" van mijn mailprogramma gebruiken om netjes te
quoten). Verder inderdaad OK zo te zien.

Overigens ben ik wel eens op zoek geweest naar een tool om mails te
valideren op correcte syntax. Ik heb dat toen niet kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/