Re: Zijn er hier al mensen?

Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik ben nieuwsgierig of er zich al mensen hebben aangemeld. Zijn hier al
> mensen, of schrijf ik in het lege?  ;-)
>
> Misschien ook leuk als mensen die dat willen zich voorstellen.

Hallo Debian gebruikers,

Ik zal mij ook voorstellen. Ik ben Wietse Ruyg, 39 jaar en woon in
Leeuwarden. Werk sinds 2 jaar bij een ROC (een MBO school) als
systeem/netwerk beheerder. Ik beheer (in een team) een groot aantal
Windows en Linux (Novell/Suse SLES 10) servers. De servers draaien
direct op het ijzer maar ook steeds meer virtueel in een VMWare ESX
cluster. En voor het netwerk beheer ik de Cisco routers, firewall en in
mindere mate de switches.

Thuis gebruik Debian als server. Dit zijn een klein aantal Debian
servertjes die virtueel draaien in VMWare Server. VMWare Server draait
op zijn beurt ook in een Debian omgeving. Alles draait lekker stabiel.

Op de laptop die ik als privé werkplek gebruik heb 1,5 jaar geleden
Ubuntu geïnstalleerd. Dit bevalt uitstekend. Van Windows Vista, wat je
dan samen koopt met de laptop, had ik na een week mijn buik vol van.

Daarnaast heb in nog een oude pc (P II) met Suse 7.? waar ik nog een
beetje software op heb draaien voor het zend-amateur (ham) gebeuren. De
plannen zijn om op een iets minder oude pc (P III) deze software te
laten draaien in Debian. Vanwege specifieke hardware (voor de kenner:
een scc kaart) draait het niet virtueel.

Ik post niet zo veel in dit soort lists en forums. Wie weet komt daar
verandering in.

Wietse