Re: Zijn er hier al mensen?

Jan Willem Stumpel schreef:

> Je bent *niet* de enige! Deze ouwe vent (63) is ook Debian
> thuisgebruiker (in 1998 van Slackware overgestapt).

;-)

> OK, ik stel nu de eerste thuisgebruikers-vraag op de
> debian-user-dutch lijst:
>
> Een probleem waar ik al lange tijd last van heb, en dat ik maar
> niet gefixt krijg, is het uitvallen van de mediaspeler van de
> Nederlandse publieke omroep: bij mij vliegt bijvoorbeeld
>
> http://player.omroep.nl/?aflID=8021782
>
> er steeds uit, na een (onvoorspelbaar) aantal minuten.
> /var/log/syslog meldt niets. Ik heb geïnstalleerd:

> [...]

Hmm, ik gebruik Totem, en heb geen problemen, tenminste als ik netjes
aan het begin van een film begin. Stoppen en dan weer starten lukt ook,
maar een stukje terugspoelen wil niet, dan doet hij het niet meer. Als
ik dan de pagina reload, dan begint de film weer opnieuw.

Ik gebruik normaal Epihany (=Gnome webbrowser). Maar net even getest met
Iceweasel en dat werkt ook. Ik zag dat ik daar iets heb wat
"mediaplayerconnectivity" heet, een soort plugin. Het valt me wel op dat
ik daar nog een keer op de film moet klikken voordat hij speelt, en hij
wordt dan afgespeelt in de applicatie Totem.

In Epiphany speelt hij af in de browser (maar ik kan hem wel full-screen
zetten).

Ik kan me herrinneren dat je een pakket nodig hebt wat
gstreamer0.10-plugins-bad heet. Dat staat wel gewoon in main.

In het verleden heb ik overigens ook wel met Mplayer goede resultaten gehad.

Ik werk hier met Lenny (=stable) en Gnome.

> Hebben anderen hier ook last van? Iemand enig idee waardoor dit
> komt? Er zit een firewall/gateway (een "Excito Bubba 2", ook
> Debian) tussen mijn pc en het net.

Tja, ik ken die firewall natuurlijk niet. Maar het lijkt me geen probleem.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/