Re: Zijn er hier al mensen?

Paul van der Vlis:
> Ik ben nieuwsgierig of er zich al mensen hebben aangemeld. Zijn hier
> al mensen, of schrijf ik in het lege?  ;-)

Ik maak me maar even kenbaar. Ik ben 59 (kan het zelf haast niet
geloven, wat gaat de tijd snel de laatste tijd) en woon in Heerenveen.
Ben een gewoon thuisgebruiker, en uit de Linux-nieuwsgroepen krijg ik
de indruk dat ik de enige ben; allemaal hebben ze één of andere (hoge)
functie in de automatisering.
Zit op de afdeling lay-out van een drukkerij; op een Mac ben ik bezig
met programma's als InDesign, Photoshop, Illustrator.
De Mac, dat is volgens mij iets voor een bepaalde doelgroep; mensen die
zich laten imponeren door grafische toeters en bellen. Nou, daar behoor
ik niet toe; thuis toch maar liever Linux. Met Fluxbox!

Ben december 1999 begonnen met SuSE 6.3, en heb nog zo'n 7 jaren SuSE
gehad. Verloor mijn interesse in SuSE toen zijn nieuwe eigenaar,
Novell, met MS ging samenheulen. Door MS werd Linux beschuldigd van 235
patentbreuken, ze wilden alleen niet zeggen welke. Maar, als je nu maar
met hen in zee ging, dan zou je niet worden vervolgd.
Dit soort smerige praktijken, daar kon ik toch niet mee leven, heb een
paar andere distro's geprobeerd en kwam uit bij Debian.
Eerst Stable, toen de stap gewaagd naar Testing, en toen die nog veel
stabieler bleek te zijn dan de naam deed vermoeden, de stap naar
Unstable gewaagd. Ook Unstable blijkt nog erg stabiel te zijn, zo nu en
dan mankeert er eens een kleinigheid aan, maar dat herstelt zich even
later ook weer vanzelf.