Zijn er hier al mensen?

Hallo,

Ik ben nieuwsgierig of er zich al mensen hebben aangemeld. Zijn hier al
mensen, of schrijf ik in het lege?  ;-)

Ik dacht dat te kunnen zien bij de statistieken van de lists, maar die
blijken maar eens per week te worden bijgewerkt en deze groep staat er
nog niet in.  http://lists.debian.org/stats/

Het lijkt me belangerijk dat zich voldoende mensen aanmelden. Ik heb
geprobeerd her en der wat reclame te maken. Mocht je lid zijn van een
forum o.i.d. waar het nog niet voorbij is gekomen, meldt het dan graag.

Ook lijkt het me belangerijk dat er regelmatig wat interessants gepost
wordt. Of een interessante vraag gesteld wordt.

Misschien ook leuk als mensen die dat willen zich voorstellen. Laat ik
zelf maar beginnen:

--------
Ik ben een zelfstandige systeembeheerder van 45 uit Groningen (de foto
op mijn website is 9 jaar oud, ahum). Mijn bedrijfje bestaat sinds april
2000, maar ook daarvoor was ik al bezig met Linux en internet.

In het begin heb ik veel Suse gedaan, maar na enige tijd ben ik
overgestapt op Debian. Ik beheer ongeveer 30 Debian machines en 2 Ubuntu
machines. Debian heeft mijn voorkeur, vooral in verband met security.

Ik heb verschillende vaste klanten, o.a. een notariskantoor, een
grafische onderneming, een groothandel, een bedrijf wat coachingdiensten
biedt, een IT-bedrijf wat zich op scholen richt, een gymnasium, een
kringloopwinkel, een professionele toneelvereniging, een
architectenbureau, een websitebouwer. In totaal ongeveer 20
organisaties, niet erg homogeen.

Vaak verzorg ik server(s). Bij sommige klanten verzorg ik ook de Linux
desktop. Vaak zijn dat dan thin-clients. Ik vind desktops eigenlijk
leuker dan servers.

Ik heb ook een paar eigen machines in het datacenter bij mij in de buurt
waarop ik hostingdiensten aanbiedt, ook verhuur ik een paar virtuele
machines.

Het zou me leuk lijken ooit Debian-developer te worden, maar tot nu toe
is het daar niet van gekomen.
---------

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.