Re: Fanget i DNS - Nu undsluppet

Puha, sikke en jungle det er blevet at have sin egen mailserver! Det krævede en vis stædighed at hugge sig igennem junglen. Men mange tak for Jeres hjælp!!!

Mine valg endte med at blive:

VPS: contabo.com
=============
Fordi der er reverse dns og åben port 25, og for 7,50€ fik jeg:
4 vCPU Cores
8 GB RAM
50 GB NVMeor 200 GB SSD
1 Snapshot
32 TB TrafficUnlimited Incoming

Det kan vist ikke gøres bedre. Men man fik ikke umiddelbart ssh, men derimod vnc. Det fik jeg ikke til at virke. Men i adminpanelet var der en valgmulighed der hedder: I can't connect to this server. Her kan man så vælge SSH, og efter genstart virkede det perfekt. Hertil kommer Contabo et tysk firma så det er under EU-lovgivning, incl. GDPR.

Gratis dns: dns.services
==============
dns.services fungerede helt enkelt med både login og opsætning af dns samt skift af navneserver hos dk-hostmaster. Inden for minutter kunne jeg sende mails fra min contabo-server. Det er overbevisende.

Mere eller mindre mislykkede eksempler på gratis dns:
cloudflare.com - et trekantet system som det ikke lykkedes mig at få til at rigtig indrullere mit domæne.
quickdns.dk - nameserveren blev ikke accepteret af dk-hostmaster.dk
simply.com - kunne ikke finde noget sted at registrere
dnsportal.dk og cloud.dk - kræver mitid registrering (rend og hop!)
one.com - har vist ikke tænkt sig at fortsætte med gratis dns. Og der er en som beskrevet at han ikke kunne vride hans com-domæne ud af dem.

Hvad angår VPS var det værste eksempel scaleway. Efter at have brugt en times tid på at få en billig instans, endte jeg med at få tilbudt en instans til 162 €/md. Jeg skrev så på deres chat at jeg bare ville have en stardust instans. Så svarede de at jeg først skulle identificere mig ... og det viste sig at være med pas og bla bla bla. Så lukkede jeg min konto. Eller rettere, jeg fik lov at anmode om det (request). Det betød dog at jeg ikke kunne komme ind på kontoen mere. Et par timer efter fik jeg en sms fra Nets med koden for den dollar jeg have acceptere at betale. Men det kunne jeg ikke, for de havde jo lukket min adgang! Da jeg ikke ville have inkasso på den dollar, skrev jeg til dem og bad om en faktura. Fjolserne svarede så at jeg bare skulle logge ind og betale ... Større amatører skal man vist lede længe efter.

Det her har varet over en uge!!! Selvfølgelig ikke fuldtid, men ....

Flemming