Re: Jeg skulle aldrig have opdateret til Stretch ...

Der er for meget der ikke fungerer på desktoppen på stretch efter
dist-upgrade. Ud over allerede nævnte problemer:

Man kan godt få den til at mounte et usb-stik, men brugeren kan ikke
skrive til den længere. Jo, det kan man godt fixe ... men hvordan er det
nu lige man gør det?

Og så vil man gerne have vist et link i en mail (Thunderbird). Man
trykker på linket med musen ... og en pop-up meddeler at firefox
allerede kører. Og hvordan fixer man lige det ...?

Som server fungerer debian super, men det her giver alt for meget bøvl.
Sidst jeg opdaterede et par maskiner til ubuntu 16.04 LTS, behøvede jeg
bare hovedet under armen. Alt fungerede uden problemer.

I min verden tegner det ikke godt for debians desktop. Måske skulle man
tage konsekvensen og gøre debian til et serverstyresystem og overlade
ansvaret for desktoppen til f.eks. ubuntu? For på desktoppen slår
debians test-system åbenbart ikke til.

flem