Re: Jeg skulle aldrig have opdateret til Stretch ...

Nåeh, men xfce4 virker alligevel. Problemet var bare at xfce synes at
det skulle dele billedet med den defekte skærm, og så var det som om en
masse programmer ikke virkede ... men det var bare fordi jeg ikke kunne
se dem. Det lykkedes at pille lidt i settingfilen og slukke for den
defekte skærm ... og vupti. Og lyden, jeg skulle bare starte pulseaudio
(pulseaudio -D). Så nu har jeg da en så vidt jeg kan se en fuldt
fungibel debian9 selvom kde trods apt-get purge kde* og reinstallation
er absolut uvillig til at virke. Og gnome var som sagt heller ikke for
godt.

Glæder mig til at bruge debian9.

flem