Re: Manglende Firmware

  Hej,

Normann writes:

> Jeg har nu hentet Debian igen og forsøgt at installere den. Det er
> desværre stadig ingen succes. Undervejs i installationsforløbet blev
> jeg gjort opmærksom på, at den manglende firmware hedder
>
>    rtl_nic/rt18105e-1.fw rt2860.bin
>
> Den har jeg forgæves forsøgt at finde. Der findes nogle filer, som
> ligner, og hvor ettallet mellem rt og 8105e er erstattet af et l, men
> ingen matcher helt.

Her er nogen der har fået samme fejlmeddelelse:

 · https://www.reddit.com/r/debian/comments/zla8w/missing_rtl_nicrt18105e1fw/

og her er pakken du manglede:

 · https://packages.debian.org/jessie/firmware-realtek

> Så jeg holder mig (foreløbig) fra Debian.

Held og lykke med næste forsøg :-)

  Mvh.

   Adam

P.S. Hvis du holder diskussionen på mailinglisten kan andre også lære af
     det.

--
 "I am not tropical. I am not a damn toucan."                 Adam Sjøgren
                                                         asjo@koldfront.dk